Att ha en ponny/häst

När jag kollar på Ponnyakuten slår en speciell tanke mig nätan jämt. Jag är ganska lång, alltså rider jag storhäst och någon gång kommer jag köpa en häst, det är jag nästan säker på. Då blir det ju såklart en storhäst. Men, när det gäller ponnyer tänker jag att det på något vis är "roligare" att ha egen ponny än en egen häst, att kunna busa runt med sin ponny som man faktiskt bara kan göra med sin ponny. På sin storhäst känns det mer som man ska vara lugn och seriös, inget bus och fläng, jag menar inte att man bara ska flänga omkring på sin ponny, utan bara ibland! ;) Känner ni igen er i denna tanken om ni förstod vad jag menar med denna urusla förklaring?
Jag känner att jag vill bryta denna tanke helt rakt av, jag drömmer om att ha en fin allround häst, gärna lite kraftigare, pigg och framåt, inte hård i munnen men inte sådär überkänslig så man knappt kan ta i den, utan hellre lite mer åt det hållet då man måste ta lite mer, inte hårt men, a ni förstår hoppas jag. :P Och sen tänker jag rejsa, massvis haha! :D
Soms sagt, bara en random tanke som slår mig ibland!



g


Kommentera här
Postat av: Anonym

haha,förstår vad du menar,har storhäst o ponnyer,men det känns som att det måste vara jätteseriöst med storh,men med ponny kan man busa massa! ^^

2011-04-17 @ 00:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0