Fredag&Lördag

Igår var tanken att Cinta och jag skulle vara riktigt snygga dressyrsnubbar med de nya lindorna och matchande schabrak, och så blev det! Dock gick ridpasset helt åt skogen, det gick verkligen apdåligt! Det måste sett hemskt ut. Stackars Cinta, kändes som jag bara skumpade omkring varv efter varv. Men hon gav inte efter trots att jag kämpade en bra stund, varierade med böjt spår, serpentiner och volter, och rakt spår + bakdelsvändningar och försök till skänkelvikning då jag inte riktigt kommit på hur jag ska komma åt henne där och få till det. Hon lyssnade några sekunder då och då men åh jag blir så frustrerad då hon inte ger efter! Tillslut gav jag upp och hoppade av och tänkte köra lite horsemanship eller bara låta henne springa lite. Men oj vad gräset vi kanten av staketet var intressant då. Gaah ibland känns det som hon bara vill äta, hehe. Hoppade upp barbacka men hon bara fortsatte äta. Tillslut lämnade vi paddocken och red en bit i skogen ist. Galopperade lite sen drog vi hem, jävla piss Ullaredslindorna satt inte alls bra! Det var först som paddmaterial och sedan elastiskttyg på lindan, tänkte att det verkade ju smidigt, all in one! Men paddmaterialet var väldigt glidigt så en gled ner, inte alls bra! Tur att jag upptäckte det i tid, tänk så hade lindan lossat då vi galopperade/red? Usch vad obehagligt! :s På onsdag tar vi nya tag, och då ska det banne mig gå bra! Håll tummarna?! Håll också alla tummar ni har till Louise som ska tävla Cinta i hoppning imorgon! :D
Tog iaf ett par bilder, väldigt fina, Cinta är iaf alltid söt hur hon än vrider vänder på sig hehe! ;)



g


Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0