Om mig


Ni kan förhoppningsvis redan mitt namn, ungefärliga ålder och det. För er som inte har en susning,
Maria är mitt namn, är 16 år (snart) och ser ungefär ut som på bilden här ovan! ;)
Jag är lång, har mellanblondt hår, någon apkonstig ögonfärg (blå/grön/grå/brun..), storlekt 39 på fötterna för de som vill veta och min favoritfärg är nog svart! Mitt favoritgodis är choklad och det är faktiskt det enda godiset jag äter!
Som person är jag oftast glad, framåt, men, är något utav en tvåsjäl så ibland kan jag likaväl vara lite mer tillbaka och tyst, men det är inte ofta. ;) Jag är ärlig, är bra på att hålla hemlisar (så berätta alla dina secrets nu duuude!) och väldigt envis + målmedveten har jag fått höra från en del. Vuxna personer hela bunten, men även dem har vett i skallen, tro det eller ej! ;)

Hästar är mitt största intresse och det är verkligen det bästa jag vet! Ridit har jag gjort i 8 år på en ridskola här i Jönköping där jag bor. Har även en sköthäst, Cinta, sedan ungefär 2 år tillbaka! :) Jag rider mest dressyr och det är det jag tycker är roligast, man kan säga att jag tycker det är mer imponerande att få sin häst röra sig fint i dressyren än hoppa ett jättehögt hinder, tycker däremot att det är jätteroligt att hoppa, men i procent så är väl dressyr 65% roligare.. ;)
Älskar att rejsa riktig snabbt på ett öppet fält, rida en lååång uteritt, eller en riktigt jobbig hopplektion! Variation är viktigt! :)
Även den bästa (hehe..) har något att förbättra och jag jobbar med att inte vika mina handleder, ha en mjuk och följsam hand och min sits vid hoppning.


Min kameeera! :D Nej men, fotar med en Sony a500, äger två objektiv, ett vanligt 18-55mm och ett tele 18-200mm. Har haft kameran i drygt ett år och den fungerar som den ska!
Favoritmotivet att fota är självklart hästar, men fotar i stort sett vad som helst. Sysslar även en del med bildredigering i Photoshop, inget avancerat, mest för att det är kul! :)

Det var lite kort om mig, sov gott nu dudes! :D

g




Kommentera här
Postat av: Anonym

kul att läsa! (:

håller med, dressyr är lite svårare,inte för att det är lätt att hoppa heller med du fattar (:

2011-04-19 @ 07:51:24
Postat av: Jessi

opps från mig va kommentaren ;) haha

2011-04-19 @ 07:52:14
URL: http://jessip.devote.se
Postat av: Jessica

Härlig läsning! Jag håller med dig ang dressyren, jag känner/tycker precis likadant :)



Sv; Tack!!! :)

2011-04-19 @ 09:27:59
URL: http://nordsvenskaoden.blogg.se/
Postat av: A N I A

Hej, fin blogg! :D

Följa varandra via bloglovin?

Och du ställ en fråga i mitt bloggsvar, jättegulligt isånnafall! ;)

2011-04-19 @ 13:12:27
URL: http://aaniias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0