dancing with the beast

Tisdag var det idag och betyder ridlektion på schemat! Idag hade jag Jantar. Har ridit honom ett par gånger innan, och han har varit helt ok! Idag var det riktigt varmt och han såg riktigt seg ut redan i boxen, jahapp tänkte jag då. Det kunde alltid varit värre då han ibland får för sig att anfalla en när man ska fånga in honom i boxen. Slapp undan detta idag som tur var haha. Vi skrittade fram ute och det var asskönt väder, 25+!
I ridhuset senare jobbade vi på serpentinbågar, han lyssnade väldigt bra, var på hugget, som det ska vara! Vi red mycket övergångar mellan trav och skritt, några halter. Han kändes verkligen jättemjuk och lösgjord efter några vändor på bågarna! SCORE!
Galopparbetet idag bestod av att öka vs. minska temot på galoppen. Det gick verkligen skitbra och han kändes jättefin! Petade in hans envisa bakdel som alltid ska galoppera iväg på sitt egna lilla spår utan att han tjurade iväg åt något annat håll.
Är verkligen skitnöjd med dagens lektion, både med Jantar och mig själv! :D Fick en hel hög med beröm av ridläraren sedan, det kändes hur bra som helst att någon säger rakt ut att den faktiskt tycker att man är duktig!
Känner att jag behöver fler sådana här dagar, egoboost ohyes!!! :D

Taggar inför Ullared imorgon! Detta tänker jag inhandla:

TACK FÖR ALLA JÄTTEFINA KOMMENTARER! :D
GODNATT/HA EN BRA KVÄLL!

g


Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0