3 varelser ;p


Eftersom det är dessa två filurerna som kommer ta över handlingen i bloggen till sommaren så låter det väl vettigt att ni vet vilka de är? ;D


Obell, kallas Belle, är en Nordsvensk vallack på 10 år som jag och min vän Tova hade hand om under sommaren 2010. Han är tålanmodet själv, hur trygg som helst och världens snällaste!
Första dagen vi testade att rida honom, fick man springa framför honom för att han överhuvudtaget skulle trava, då han inte hade blivit riden på flera år. Det gick framåt och efter x antal försök galopperade vi på honom. Innan vi lämnade tillbaka honom hade vi hoppat honom, och även tränat en del horsemanhip. Han följde oss som en hund från och till hagen! :) Denna sommaren hoppas vi att lära känna honom ännu bättre och fortsätta jobba med både ridningen, körning och horsemanship!


Dream Tag, Taggen, är 15 år (tror jag det var) är ponnyn som Tovas yngre syster Saga red förra sommaren. Lagom till denna sommaren har hon växt ur honom vilket betyder att vi kommer köra honom en hel del! :D
Jag skulle vilja beskriva Taggen som en typisk ponny, ursnäll men fruktansvärt envis, hehe.
Finaste minnet med honom kan både Tova och jag vara överrens om, då han kom galopperande mot oss då vi skulle hämta honom i hagen! Sagoponny!


Frågan är, vilken blir den tredje hästen? Vi är ju på jak efter en till ridhäst nämnligen!
Vi ska börja leta lite i trakterna imorgon så får vi se om det går framåt eller åt vilket håll det nu går! ;) Wish us luck!

g



Kommentera här
Postat av: Jessica

fina hästar!

2011-05-07 @ 12:58:32
URL: http://jessip.devote.se
Postat av: filippalina.blogg.se

Vad söta! :)

2011-05-09 @ 07:58:16
URL: http://filippalina.blogg.se/
Postat av: jnmns.devote.se

Vilka fina hästar, och gillar din header!

2011-05-09 @ 10:32:54
URL: http://jmns.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0